Особливості професійної комунікації в діяльності педагогічних працівників галузевої освіти Національної поліції України

  • Л. Воят

    кандидат юридичних наук, викладач кафедри юридичної психології Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

    https://orcid.org/0000-0001-8146-0145

Анотація

Метою статті є вивчення особливостей професійної комунікації в діяльності педагогічних працівників галузевої освіти Національної поліції України. Методологія. Методологічний інструментарій обрано відповідно до окресленої мети, специфіки об’єкта та предмета дослідження. Методологічну основу статті становили наукові концепції вивчення окремих аспектів педагогічної майстерності викладача закладу вищої освіти. Розглянуто особливості професійної комунікації в діяльності педагогічних працівників галузевої освіти Національної поліції України. Визначено роль комунікативних навичок викладача й передумови їх формування, які є складовими професійного успіху. Проаналізовано значення педагогічної комунікації під час підготовки поліцейських. Окреслено основні детермінанти формування професійної компетентності й педагогічної майстерності викладача, їх роль у забезпеченні освітнього процесу. З’ясовано сутність комунікативних бар’єрів і культури мовлення, їх вплив на реалізацію завдань комунікативного процесу. Висвітлено роль гуманістичної позиції викладача в процесі діалогічної взаємодії. Наукова новизна статті полягає в узагальненні та систематизації результатів досліджень щодо особливостей ефективної професійної комунікації педагогічних працівників Національної поліції України під час забезпечення освітнього процесу. Висновки. Визначено низку практичних рекомендацій, які варто використовувати під час організації та реалізації освітнього процесу. Обґрунтовано ефективність підходів, що використовують у системі формування педагогічної майстерності педагогічних працівників галузевої освіти Національної поліції України. Встановлено сутність педагогічної праці викладача закладу вищої освіти як особливої форми висококваліфікованої розумової діяльності творчого характеру. Визначено роль компонентів професійно-педагогічної комунікативності викладача в процесі підготовки поліцейських і подальшому формуванні в їхній професійній діяльності.

Ключові слова: професійна комунікація; педагогічна майстерність; педагогічний працівник; діалогічна взаємодія; культура мовлення; комунікація; комунікативні бар’єри; гуманістична спрямованість; Національна поліція України; освітній процес.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Л. Воят

кандидат юридичних наук, викладач кафедри юридичної психології Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

Посилання

Bondarenko V., Danylchenko V., Khudiakova N., Krymets, O. Methodological approaches to professional training of future patrol officers. Pedagogical Innovations: Ideas, Realities, Perspectives. 2019. No. 2. P. 80–88. doi: 10.32405/2413-4139-2019-2-80-88.

Думко Н. В. Врахування особистісних запитів курсантів поліції на побудови власної траєкторії навчання. Наукові Записки. 2021. № 145. С. 54–62. doi: 10.31392/nz-npu-145.2019.06.

Філіппова Л. В. Професійна рефлексія викладача у вищих навчальних закладах. Наукові Записки. 2021. № 145. С. 199–207. doi: 10.31392/nz-npu-145.2019.22.

Гірняк А., Васильків О. Психологічні бар’єри у взаємодії викладача й студентів та шляхи їх ефективного подолання. Psychological Prospects Journal. 2019. № 33. С. 79–90. doi: 10.29038/2227-1376-2019-33-79-90.

Карпушина М. Теоретичні основи технології проблемного навчання студентів у закладах вищої освіти. Педагогічний Дискурс. 2018. № 24. С. 50–56. doi: 10.31475/ped.dys.2018.24.07.

Харченко І. І., Харченко С. М. Педагогічна майстерність викладача вищої школи та шляхи її підвищення. Освітній Вимір. 2015. № 45. С. 114–119. doi: 10.31812/educdim.v45i0.2594.

Колісник-Гуменюк Ю. Педагогічна творчість – як пошукова діяльність викладача. Молодь і Ринок. 2019. № 8 (175). С. 106–109. doi: 10.24919/2308-4634.2019.179417.

Коломієць Н. Професійне зростання викладача вищої школи: реалії та орієнтири. Problems of Modern Teacher Training. 2020. № 1 (21). С. 164–169. doi: 10.31499/2307-4914.1(21).2020.210941.

Корніяк O. Комунікативні засоби психологічного супроводу професійного самоздійснення викладача. Psycholinguistics in a Modern World. 2020. № 15. С. 132–136. doi: 10.31470/10.31470/2706-7904-2020-15-132-136.

Ковальська Н. М., Богадьорова Л. М. Особливості ділового спілкування в освітньому середовищі: психолого-педагогічний аспект. Педагогічний Альманах. 2021. № 46. С. 132–139. doi: 10.37915/pa.vi46.119.

Красницька О. В. Педагогічна майстерність – шлях до реалізації індивідуального потенціалу викладача вищої військової школи. Духовність Особистості: Методологія, Теорія і Практика. 2020. № 94 (1). С. 122–133. doi: 10.33216/2220-6310-2020-94-1-122-133.

Кравченко І. Персоналії в розвитку педагогіки вищої школи. Наукове забезпечення технологічного прогресу XXI сторіччя. 2020. Т. 4. С. 62–64. doi: 10.36074/01.05.2020.v4.11.

Кривонос О. Б. Організація соціально-педагогічної адаптації студентів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2017. № 7 (71). С. 69–79. doi: 10.24139/2312-5993/2017.07/069-079.

Курова А. Психологія спілкування : навч.-метод. посіб. Одеса : Фенікс, 2020. 79 с. doi: 10.32837/11300.13107.

Мельник Ю. Б. Педагогіка вищої школи: в схемах і таблицях : навч.-метод. посіб. Харків : ХОГОКЗ, 2016. 64 с. doi: 10.26697/9789669726063.2016.

Никифорова О. Дослідження коригуючого впливу навчання на професійно важливі якості поліцейських. Наукове забезпечення технологічного прогресу XXI сторіччя. 2020. Т. 4. С. 23–25. doi: 10.36074/01.05.2020.v4.05.

Олійник І. В. Складові елементи професійно-педагогічної майстерності викладача вищої школи. Bulletin of Alfred Nobel University. 2016. № 12. С. 251–258. (Серія «Педагогіка та психологія»). doi: 10.32342/2522-4115-2016-0-12-251-258.

Петрова Л., Подліняєва О. Важливі навички сучасного педагога. InterConf. 2021. № 63. С. 57–68. doi: 10.51582/interconf.21-22.06.2021.06.

Равчина Т. Концептуальні засади педагогічної підготовки викладача вищої школи в контексті сучасних освітніх викликів. Освітні Обрії. 2020. № 50 (1). С. 27–31. doi: 10.15330/obrii.50.1.27-31.

Рубонець О. Когнітивна комунікація. Мультіверсум. Психологічний Атлас. Альманах. 2018. № 5–6. С. 87–99. doi: 10.35423/2078-8142.2015.5-6.09.

Швай Р. Конструктивізм та освітній процес. Humanities Science Current Issues. 2020. № 4 (29). С. 228–232. doi: 10.24919/2308-4863.4/29.209679.

Смеречак Л. Особливості педагогічної діяльності викладача вищої школи. Молодь і Ринок. 2018. № 11 (166). С. 125–129. doi: 10.24919/2308-4634.2018.152275.

Цюра С., Терзалова А. Нормативне закріплення понять «освітнє середовище», «освітній простір», «освітній процес» у контексті педагогічної термінології. Молодь і Ринок. 2021. № 5/184. С. 111–117. doi: 10.24919/2308-4634.2020.223082.

Яницька О. Ю. Психолого-педагогічні аспекти формування авторитету викладача. Психологія: Реальність і Перспективи. 2019. № 10. С. 178–182. doi: 10.35619/prap_rv.vi10.113.

Захарченко О. Роль та значення післядипломної освіти поліцейських у підвищенні їхнього професійного рівня. Entrepreneurship, Economy and Law. 2020. № 6. С. 138–142. doi: 10.32849/2663-5313/2020.6.24.


Переглядів анотації: 378
Завантажень PDF: 597
Опубліковано
2021-11-10
Розділ
Теоретичні та методологічні проблеми юридичної психології