Чинники формування громадської думки в системі політичних PR

  • О.В. Романенко

    доктор психологічних наук, професор, професор кафедри юридичної психології Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

    https://orcid.org/0000-0002-0104-0093

Анотація

Метою статті є висвітлення чинників формування громадської думки в системі політичних ПР. Методологічний інструментарій становлять концептуальні засади вивчення громадської думки у вітчизняній та зарубіжній науці. Визначено сутність громадської думки як інтегративного соціального утворення, що характеризується структурно-функціональною складністю. Розглянуто механізми формування громадської думки, ефективність яких залежить від виборчих технологій і здатності лідерів думки до управління поведінкою виборців. Встановлено, що, крім суто інформаційних, змістових аспектів, громадська думка формується під впливом соціально-психологічних чинників і відображається в масовій поведінці. Розглянуто роль інформаційної політики з боку держави, що є цілеспрямованим процесом впливу на формування свідомості громадян засобами ПР. Обґрунтовано необхідність вивчення громадської думки як передумови електоральної поведінки, описано чинники, що впливають на перебіг передвиборної кампанії. Визначено вплив конкуруючих політичних сил на формування громадської думки залежно від однорідності структури цільової аудиторії, характеру подання політичної інформації, що реалізується ЗМІ, та позиції лідерів думки, забарвленої відповідним іміджем. Висвітлено роль психологічної установки в електоральній поведінці, яка задається стереотипним змістом іміджу та цілеспрямованим формуванням потреби в діяльності політичного лідера. Наукова новизна статті полягає в окресленні актуальних тенденцій взаємозв’язку між інформаційно-політичними та соціально-психологічними чинниками формування громадської думки в системі сучасних політичних ПР. Висновки статті полягають у тому, що врахування цих чинників та їх коректне застосування становить підґрунтя для вдосконалення відповідних стратегій, спрямованих на подальше зміцнення та демократизацію Української держави.

Ключові слова: громадська думка; політичні ПР; інформаційна держава; соціально-психологічні чинники; ПР-кампанія; виборчі технології; імідж; електоральна поведінка.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О.В. Романенко

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри юридичної психології Національної академії внутрішніх справ, м. Київ


Переглядів анотації: 582
Завантажень PDF: 1040
Опубліковано
2020-01-15
Розділ
Прикладні проблеми юридичної психології