Чинники формування громадської думки в системі політичних PR
Анотація
Метою статті є висвітлення чинників формування громадської думки в системі політичних ПР. Методологічний інструментарій становлять концептуальні засади вивчення громадської думки у вітчизняній та зарубіжній науці. Визначено сутність громадської думки як інтегративного соціального утворення, що характеризується структурно-функціональною складністю. Розглянуто механізми формування громадської думки, ефективність яких залежить від виборчих технологій і здатності лідерів думки до управління поведінкою виборців. Встановлено, що, крім суто інформаційних, змістових аспектів, громадська думка формується під впливом соціально-психологічних чинників і відображається в масовій поведінці. Розглянуто роль інформаційної політики з боку держави, що є цілеспрямованим процесом впливу на формування свідомості громадян засобами ПР. Обґрунтовано необхідність вивчення громадської думки як передумови електоральної поведінки, описано чинники, що впливають на перебіг передвиборної кампанії. Визначено вплив конкуруючих політичних сил на формування громадської думки залежно від однорідності структури цільової аудиторії, характеру подання політичної інформації, що реалізується ЗМІ, та позиції лідерів думки, забарвленої відповідним іміджем. Висвітлено роль психологічної установки в електоральній поведінці, яка задається стереотипним змістом іміджу та цілеспрямованим формуванням потреби в діяльності політичного лідера. Наукова новизна статті полягає в окресленні актуальних тенденцій взаємозв’язку між інформаційно-політичними та соціально-психологічними чинниками формування громадської думки в системі сучасних політичних ПР. Висновки статті полягають у тому, що врахування цих чинників та їх коректне застосування становить підґрунтя для вдосконалення відповідних стратегій, спрямованих на подальше зміцнення та демократизацію Української держави.
Ключові слова: громадська думка; політичні ПР; інформаційна держава; соціально-психологічні чинники; ПР-кампанія; виборчі технології; імідж; електоральна поведінка.
Завантаження
Переглядів анотації: 582 Завантажень PDF: 1040
- Автори залишають за собою право на авторство власної праці та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дає змогу іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану працю з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію статті в цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі (наприклад, розміщувати статтю в репозитарії установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дає змогу і заохочує розміщення авторами в Інтернеті (наприклад, у електронних сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису статті як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно впливає на оперативність та динаміку цитування опублікованої роботи.