Вплив емоційного інтелекту на сприймання соціальної реклами особами раннього юнацького віку

  • Л.І. Казміренко

    кандидат психологічних наук, професор, професор кафедри юридичної психології Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

    https://orcid.org/0000-0002-8812-7588
  • П.В. Заболоцький

    здобувач кафедри юридичної психології Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

    https://orcid.org/0000-0001-6421-4516

Анотація

Метою статті є висвітлення результатів емпіричного дослідження щодо визначення взаємозалежності між сприйняттям соціальної реклами особами раннього юнацького віку й ступенем розвитку їхнього емоційного інтелекту. Методологічна основа представлена сукупністю теоретичних (аналіз, синтез, узагальнення) та емпіричних (опитувальник Д. Люсіна, авторський опитувальник) методів. Проаналізовано погляди вітчизняних та іноземних науковців щодо сутності та функцій соціальної реклами. Висвітлено основні підходи до розуміння емоційного інтелекту. Наукова новизна. Аргументовано, що соціальна реклама може бути представлена інформацією будь-якого виду, розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку й спрямоване на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей через діяльність державних інститутів, некомерційних організацій. Встановлено, що в експериментальній групі більшість респондентів має середній рівень сприйняття соціальної реклами про шкідливість куріння, у контрольній – низький рівень. Висновки. На підставі проведеного дослідження можна дійти таких висновків: соціальна реклама – інформація будь-якого виду, розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку та спрямоване на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей через діяльність державних інститутів, некомерційних організацій; в експериментальній групі більшість респондентів має середній рівень сприйняття соціальної реклами про шкідливість куріння, в контрольній – низький рівень. Доведено, що сприйняття соціальної реклами в осіб раннього юнацького віку не залежить від рівня розвитку емоційного інтелекту. Це засвідчує необхідність більш детального вивчення проблеми сприйняття соціальної реклами особами раннього юнацького віку й пошуку впливових чинників на це явище.

Ключові слова: соціальна реклама; емоційний інтелект; ранній юнацький вік; шкідливість куріння; експериментальна група; контрольна група.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Л.І. Казміренко

кандидат психологічних наук, професор, професор кафедри юридичної психології Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

П.В. Заболоцький

здобувач кафедри юридичної психології Національної академії внутрішніх справ, м. Київ


Переглядів анотації: 131
Завантажень PDF: 429
Опубліковано
2020-01-15
Розділ
Прикладні проблеми юридичної психології