Динаміка властивостей уваги працівників патрульної поліції на етапі професійного становлення

  • В.В. Бондаренко

    кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

    https://orcid.org/0000-0002-0170-2616
  • К.В. Пронтенко

    доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичного виховання, спеціальної фізичної підготовки і спорту Житомирського військового інституту імені С. П. Корольова, м. Житомир

    https://orcid.org/0000-0002-0588-8753
  • С.М. Решко

    професор, професор кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

    https://orcid.org/0000-0002-7456-8550

Анотація

Мета статті – вивчення динаміки властивостей уваги працівників патрульної поліції в умовах упровадження новітніх методик навчання на етапі професійного становлення. Методологія. Для досягнення мети й виконання завдань дослідження використано комплекс сучасних загальнонаукових методів: теоретичні (метод концептуально-порівняльного аналізу, структурно-системного аналізу, синтезу, узагальнення); емпіричні (тестування, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент); методи математичної статистики. За допомогою теоретичних методів систематизовано й узагальнено інформацію про досліджувані об’єкт і предмет, зіставлено наявні теоретичні підходи до розв’язання проблем підготовки майбутніх працівників поліції. Емпіричні методи використано для діагностування рівнів розвиненості досліджуваних показників і визначення ефективності пропонованих новацій. Методи математичної статистики застосовано для коректного опрацювання даних і виявлення достовірності різниці між досліджуваними показниками та доведення ефективності пропонованих новацій освітнього процесу. Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні результатів впливу навчальних занять на динаміку показників уваги в слухачів курсу первинної професійної підготовки поліцейських в умовах запровадження новітньої методики навчання, яка полягає в упровадженні спеціально розроблених ситуаційних завдань під час відпрацювання сценаріїв; виконанні ситуаційних завдань у процесі опанування навчальних предметів професійно-практичної підготовки; цілеспрямованому розвиткові необхідних фізичних якостей. Висновки. На підставі здійснених досліджень експериментально доведено ефективність пропонованих новацій професійної підготовки працівників патрульної поліції на етапі професійного становлення. Виявлено позитивну динаміку показників уваги у слухачів експериментальної та контрольної груп упродовж опанування курсу первинної професійної підготовки поліцейських. Констатовано достовірно вищі показники розподілення та обсягу уваги в осіб експериментальної групи. Встановлено достовірне покращення показника «концентрація та стійкість уваги» у слухачів експериментальної групи порівняно з результатами констатувального етапу. Перспективами подальших наукових розвідок убачаємо визначення впливу пропонованих новацій на розвиток інших професійно важливих рис майбутніх працівників патрульної поліції.

Ключові слова: властивості уваги; патрульна поліція; професійна підготовка; професійне становлення; психологічні риси.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

В.В. Бондаренко

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

К.В. Пронтенко

доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичного виховання, спеціальної фізичної підготовки і спорту Житомирського військового інституту імені С. П. Корольова, м. Житомир

С.М. Решко

професор, професор кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ, м. Київ


Переглядів анотації: 151
Завантажень PDF: 196
Опубліковано
2020-01-16
Розділ
Психологічне забезпечення правоохоронної діяльності