Особливості особистісної реалізованості/потенційності курсантів і курсанток

  • Л. Захаренко

    кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник наукової лабораторії з проблем психологічного забезпечення та психофізіологічних досліджень навчально-наукового інституту заочного та дистанційного навчання Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

    https://orcid.org/0000-0002-2121-0862

Анотація

У сучасному світі особистісна реалізованість/потенційність є тим мірилом, яке визначає готовність особистості до самореалізації та самовдосконалення. Саме тому метою дослідження стало емпіричне вивчення особливостей особистісної реалізованості/потенційності курсантів і курсанток, які навчаються в закладі вищої освіти із специфічними умовами навчання. Методологічною основою дослідження стали сучасні наукові погляди на самореалізацію людини в часі життя. Досягненню мети дослідження сприяло використання структурно-логічного методу, методів емпіричного психологічного дослідження (тестування) та порівняльного аналізу. Емпіричною базою дослідження є опитування курсантів (n=14) і курсанток (n=14), які навчаються на 2-му курсі Національної академії внутрішніх справ. Вік – 18–22 роки, неодружені. Наукова новизна. Під час дослідження було виявлено гендерні й особистісні особливості респондентів, що визначають їх реалізованість/потенційність у часі життя. Гендерні розбіжності виявляються в особливостях переживання реалізації особистісного потенціалу в теперішньому часі: курсантки більше задоволені самореалізацією в теперішньому, ніж курсанти. Респонденти мають потенціал для особистісної самореалізації в майбутньому: потенціалізація курсанток полягає в активній життєдіяльності, що ґрунтується на набутому досвіді, курсантів – у самостійному прийнятті рішень. Особистісні особливості курсантів і курсанток виявляються в процесі самоактуалізації: самоактуалізованим особистостям притаманні мотивація досягнення, комунікативність, пізнавальна активність, прагнення до професійного зростання в обраній професії. Висновки. Важливим у професійному становленні поліцейських є виявлення та реалізація їхнього особистісного потенціалу на етапі професійного навчання.

Ключові слова: курсант; курсантка; самореалізація; особистісна реалізованість; особистісний потенціал.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Л. Захаренко

кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник наукової лабораторії з проблем психологічного забезпечення та психофізіологічних досліджень навчально-наукового інституту заочного та дистанційного навчання Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

Посилання

Бех І. Зростаюча особистість як суб’єкт духовних цінностей. Гірська школа Українських Карпат. 2018. № 18. С. 5–9. doi: https://doi.org/10.15330/msuc.2018.18.5-9.

Большакова А. М. Суб’єктивна вичерпаність особистісного потенціалу майбутніх правоохоронців: гендерні особливості. Право і Безпека. 2016. № 4. С. 110–115. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pib_2016_4_23.

Большакова А. М. Психобіографічні особливості як предиктори суб’єктивної вичерпаності особистісного потенціалу. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». 2018. № 7. С. 47–52. (Серія «Психологія»). doi: 10.25264/2415-7384-2018-7-47-52.

Большакова А. М. Особливості суб’єктивної картини життєвого шляху як предиктори готовності до інновацій майбутніх працівників правоохоронних органів. Право і Безпека. 2019. № 1. С. 28–34. doi: https://doi.org/10.32631/pb.2019.1.02.

Данилюк І. В., Буркало Н. І. Психологічні особливості самоактуалізації особистості. Психологічний часопис. 2020. № 3. С. 183–192. doi: https://doi.org/10.31108/1.2020.6.2.17.

Доценко В., Макаренко П. Копінг-поведінка першокурсників ЗВО зі специфічними умовами навчання: гендерний аспект. Вісник Національного університету оборони України. 2019. № 3 (53). С. 61–69. doi: https://doi.org/10.33099/2617-6858-2019-53-3-61-69.

Фанталова Е. Б. Ценности и внутренние конфликты: теория, методология, диагностика : монография. М. ; Берлин : Директ-Медиа, 2015. 141 с.

Фурман А. Особистість у формовиявах смисложиттєвого зорієнтування. Психологія особистості. 2017. Т. 8. № 1. С. 77–82. doi: https://doi.org/10.15330/ps.8.1.77-82.

Клименко І. В. Антиципаційна спроможність як компонент прогностичної спроможності курсантів-майбутніх правоохоронців. Психологічний часопис. 2018. Т. 4. № 1. С. 61–70. doi: https://doi.org/10.31108/1.2018.1.11.5.

Кобильнік Л. М., Каткова Т. А. Психологічний супровід процесу самоактуалізації особистості майбутніх фахівців. Проблеми сучасної психології. 2015. Т. 30. С. 269. doi: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%p.

Московець Л. Самоактуалізація та самореалізація особистості: філософсько-психологічне розуміння. Імідж сучасного педагога. 2019. № 5 (188). С. 51–56. doi: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-5(188)-51-56.

Петренко Н. В. Самоактуалізація та самореалізація особистості у філософсько-освітньому дискурсі. Грані. 2016. Т. 19. № 7. С. 52–57. doi: https://doi.org/10.15421/171633.

Ткачук Т., Мяких А. Гендерні особливості копінг-поведінки чоловіків та жінок. HUMANITARIUM. 2019. № 42 (1). С. 181–188. doi: https://doi.org/10.31470/2308-5126-2019-42-1-181-188.

Вознюк Ю. Психологічні чинники особистісного самоствердження в юнацькому віці. Психологія особистості. 2017. Т. 8. № 1. doi: https://doi.org/10.15330/ps.8.1.172-177.

Яворська-Вєтрова І. Самоставлення та самоактуалізація студентської молоді у контексті самодетермінації: аналіз емпіричного дослідження. Проблеми сучасної психології. 2019. Т. 45. С. 451–474. doi: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2019-45.451-474.


Переглядів анотації: 294
Завантажень PDF: 322
Опубліковано
2021-11-10
Розділ
Прикладні проблеми юридичної психології