Ґендерна сегрегація в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання: причини і шляхи подолання
Анотація
Анотація. Ґендерна рівність на ринку праці передбачає рівний доступ чоловіків і жінок до всіх можливостей, зокрема до місць роботи, пов’язаних із відповідальністю та прийняттям рішень. Крім нижчого, порівняно з чоловіками, представництва жінок на керівних посадах у Міністерстві внутрішніх справ, органах (підрозділах) Національної поліції України, помітно меншим є їх залучення до навчання в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Цей дисбаланс обумовлює те, що основним способом вступу для жінок на службу в поліцію є відбір через поліцейські комісії. Низька конкурентоздатність жінок-поліцейських у конкурсах на вищі посади обумовлена тим, що фахову підготовку вони здобувають переважно в стислий проміжок часу під час проходження первинної професійної підготовки, а не в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Метою роботи є висвітлення сутності й особливостей подолання ґендерної сегрегації в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання для ефективного регулювання суспільних відносин, що виникають у сфері адміністративного права. Для досягнення мети дослідження використано діалектико-матеріалістичний, функціональний, системно-структурний, історико-правовий, порівняльно-правовий, герменевтичний та формально-догматичний філософські підходи, загальнонаукові методи аналізу, синтезу, дедукції, індукції, спеціальні методи соціологічного дослідження та математичної статистики. Встановлено, що ґендерна сегрегація являє собою форму непрямої дискримінації і за видовою класифікацією має горизонтальний та вертикальний вияв. Емпірично доведено, що основною причиною її появи в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання є наявність ґендерно-корпоративних стереотипів. Проаналізовано міжнародне й національне законодавство за напрямом. Запропоновано рекомендації з удосконалення нормативно-правового регулювання запобігання та протидії ґендерній сегрегації. Практична значущість роботи полягає в тому, що її результати можуть бути використані в законотворчій діяльності, пов’язаній з реалізацією національної стратегії забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
Ключові слова: дискримінація; запобігання; насильство; підготовка поліцейських; позитивні дії; протидія; реалізація політики.
Завантаження
Посилання
Anhelko, I.V., Lekh, H.A., & Ribun, L.V. (2018). Gender segregation as a stereotype and problem of the modern development in the domestic labour market. Scientific bulletin of the National Forestry University of Ukraine, 28(9), 31-34. doi: 10.15421/40280905.
Anisimov, D.O. (2023). The use of the CrossFit system in physical training of law enforcement officers in higher education institutions with specific learning conditions. Teory and Methods of Physical Education and Sports, 4, 48-52. doi: 10.32652/tmfvs.2023.4.48-52.
Artemov, V.Yu. (2018). Features of the improvement of the quality of training of higher educational institutions of higher educational institutions of Ukraine with specific learning conditions. Military Education, 2(38), 7-17. doi: 10.33099/2617-1783/2018-2/7-17.
Bitna, K., Хu, Т., & Jurg, G. (2019). Attitudes toward gender integration in policing: A study of police cadets in China. International Journal of Law, Crime and Justice, 57, 91-102. doi: 10.1016/j.ijlcj.2019.03.004.
Bloksgaard, L., Fekjær, S.Br., & Møberg, R.J. (2020). Conceptions of gender and competencies among police recruits in Scandinavia. Nordic Journal of Working Life Studies, 10(2), 43-59. doi: 10.18291/njwls.v10i2.120818.
Contreras, H., Candia, C., Troncoso, R., Ferres, L, Bravo, L., Bruno, L., & Rodriguez-Sickert, C. (2023). Linking physical violence to women’s mobility in Chile. EPJ Data Science, 12(1), 54. doi: 10.1140/epjds/s13688-023-00430-5
Ervin, K.K. (2024). Gendered Anti-Blackness: Policing Black Women and the Making of the Modern City. Journal of Urban History. doi: 10.1177/00961442241242499.
Ilkiv, N.V. (2023). Ensuring academic integrity as a means of improving the educational process in higher education institutions with specific educational conditions. Academic integrity, open science and artificial intelligence: how to create a virtuous educational environment: a collection of essays from the advanced training programme (pp. 194-197). Lviv-Torun: Liha-Pres. doi: 10.36059/978-966-397-345-6-76.
Ivashchenko, O.V., & Lobodynska, O.M. (2013). Gender segregation or gender asymmetry on the labor market: theoretical principles and empirical manifestations of employment in Ukraine. Ukrainian Society, 1(44), 43-62. doi: 10.15407/socium2013.01.043.
Keith, K., & Kratchmer, Char. (2007). Train Women Separately From Men. Law and Order, 55(6), 33-43.
Khraban, T.Yu., & Vyhivska, O.V. (2021). Women's Armed Services Integration as a Challenge to Prestige of the Military Profession. Grani, 24(11), 21-29. doi: 10.15421/1721104.
Kniazieva, O.V., & Leonidova, L.V. (2023). Women, peace, security: gender-sensitive leadership and yogo's role in peacekeeping missions. Public Administration and National Security, 2. doi: 10.25313/2617-572X-2023-2-8628.
Kоnonenko, T.V., & Suslykov, V.Ye. (2023). Peculiarities of gender stereotypes in the higher education students’ environment with specific study conditions. Ukrainian polyceistics: theory, legislation, practice, 2(6), 75-82. doi: 10.32782/2709-9261-2023-2-6-14.
Marutian, K.K. (2021). Culture of gender sensitive communication in the security and defense sector. Naukovì perspektyvy, 9(15), 142-151. doi: 10.52058/2708-7530-2021-9(15)-142-151.
Nesterchuk, V.V. (2023). Academic Integrity as an Area of Scientific Support for the Activities of Higher Education Institutions with Specific Learning Conditions. Academic integrity, open science and artificial intelligence: how to create a virtuous educational environment: a collection of essays from the advanced training programme (pp. 158-160). Lviv-Torun: Liha-Pres. doi: 10.36059/978-966-397-331-9-45.
Nirvikar, J. (2021). Segregation as Efficiency? Group-Specific Institutions in North India. Journal of Asian Studies, 80(3), 631-661. doi: 10.1017/S0021911820004635.
Ocampo, J.C.G., Panadero, E., & Díez, F. (2023). Are men and women really different? The effects of gender and training on peer scoring and perceptions of peer assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 48(6), 760-766. doi: 10.1080/02602938.2022.2130167.
Oliinyk, L.V., & Koval, I.S. (2023). Esearch of professional readiness of graduates of higher education institutions with specific learning conditions. Military Education, 1(47), 196-204. doi: 10.33099/2617-1783/2023-47/196-204.
Pedorych, A.V. (2019) Project technology of education in higher education institutions with specific conditions of training. Pedagogical sciences, LXXXVI, 140-145. doi: 10.32999/ksu2413-1865/2019-86-25.
Radwaa, S., Laurab, H., & Sabrinac, K. (2023). Banning sex: who pays the price? The effects of zero-tolerance policies on female peacekeepers. International Feminist Journal of Politics, 25(5), 867-890. doi: 10.1080/14616742.2023.2273258
Tripathi, S. (2020). Patriarchal beliefs and perceptions towards women among Indian police officers: A study of Uttar Pradesh, India. International Journal of Police Science and Management, 22(3), 232-241. doi: 10.1177/1461355720905612.
Yuryk, Ya.I. (2019). Professional gender segregation in the labor market of Ukraine. Economics and forecasting, 4, 104-120. doi: 10.15407/eip2019.04.104.
Переглядів анотації: 25 Завантажень PDF: 64
- Автори залишають за собою право на авторство власної праці та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дає змогу іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану працю з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію статті в цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі (наприклад, розміщувати статтю в репозитарії установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дає змогу і заохочує розміщення авторами в Інтернеті (наприклад, у електронних сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису статті як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно впливає на оперативність та динаміку цитування опублікованої роботи.