Підвищення особистісного статусу студента через мотивацію до збереження здоров’я
Анотація
Анотація. У статті висвітлено поняття мотивації до самозбереження психофізичного здоров’я студентів, підвищення «особистісного статусу» студента в педагогічному процесі як цілеспрямований психолого-педагогічний вплив, спрямований на розвиток особистісних якостей молоді, який має на меті формування здатності до особистої самореалізації через мотивацію до збереження здоров’я. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування психолого-педагогічних концепцій мотивації до збереження здоров’я та, відповідно, підвищення особистісного статусу студента. Методологічним підґрунтям статті є загальні психолого-педагогічні положення про сутність і розвиток особистості в процесі життєдіяльності, теоретичні положення закономірності розвитку особистості, принцип системного підходу. Ефективна діяльність людини можлива лише через розуміння її мотивації, шлях дослідження пізнання, застосування принципів світогляду до духовної творчості та практики. Методологія підвищення особистісного статусу студента через мотивацію до збереження здоров’я пов’язана з теоретичним осмисленням навчання молодою людиною. Підвищення особистісного статусу студента через мотивацію до збереження здоров’я ґрунтується на гуманістичних принципах, що відображаються у виникненні таких нових понять, як: психолого-педагогічна підтримка, психолого-педагогічний супровід, особистісний образ молодої людини, суб’єктний досвід особистості. Критеріями виховання є соціальний досвід, позитивні якості особистості. До складу соціального досвіду, крім знань про суспільство, належать знання про різні види соціальної діяльності та способи їх здійснення. Наукова новизна статті полягає у висвітленні впливу сучасного виховання, навчання на мотивацію студента, інтерес до самозбереження здоров’я через мотивацію підвищення особистісного статусу. Окреслено технології формування особистісного статусу студента через мотивацію до збереження здоров’я. Доведено, що підвищення особистісного статусу студента через мотивацію до збереження здоров’я сприяє соціалізації людини в процесі її міжособистісної взаємодії. Позитивно мотивована людина з високим авторитетом сприяє своїми досягненнями розвитку України.
Ключові слова: мотивація; інтерес; педагогічний процес; статус; здоров’я; соціалізація; соціальний досвід; самовиховання.
Завантаження
Посилання
Bondarenko, V., Danylchenko, V., Khudiakova, N., & Krymets, O. (2019). Methodological approaches to professional training of future patrol officers. Pedagogical Innovations: Ideas, Realities, Perspectives, 2, 80-88. doi: 10.32405/2413-4139-2019-2-80-88.
Demianchuk, A.S., & Marchuk, O.O. (2018). Elucidation of problems of patriotic education young people in the works of famous Ukrainian teachers. Collection of scientific works of the International University of Economics and Humanities named after Academician Stepan Demyanchuk, 1(19), 10-15. doi: 10.5072/zenodo.218443.
Fedorenko, О.I. (2019). Diagnostics of national-patriotic upbringing of students of 5-6 grades of secondary schools. Collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University, 4, 156-169. doi: 10.31499/2307-4906.4.2019.200199.
Hilton, C.E., & Johnston, L.H. (2017). Health psychology: It’s not what you do, it’s the way that you do it. Health Psychology Open, 4(2). doi: 10.1177/2055102917714910.
Hlavinska, O. (2022). Personal sovereignty as a prerequisite for the formation of self-esteem in youth. Psychology: reality and prospects, 18, 65-72. doi: 10.35619/praprv.v1i18.289
Kaliuha (2022). O.Yu. Tender features of communication in youth. Actual problems of psychology in educational institutions, 1, 136-141. doi: 10.31812/psychology.v1i.7581.
Kiselova, A.V. (2019). Peculiarities of conforming behavior in youth. Actual problems of psychology in educational institutions, 9, 243-248. doi: 10.31812/psychology.v9i0.3748.
Korniiak, O. (2020). Communicative means of psychological support of the teacher's professional self-realization. Psycholinguistics in a Modern World, 15, 132-136. doi: 10.32840/1992-5786.
Kovalska, N.M., & Bohadorova, L.M. (2021). Peculiarities of business communication in the educational environment: psycho-pedagogical aspect. Pedagogical Almanac, 46, 132-139. doi: 10.37915/pa.vi46.119.
Kremen, V. (2022). The philosophy of Grigory pannya in the context of anthropocentrism. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 2. doi: 10.37472/v.naes.4202.
Kudermina, О. (2011). Psychological features of professional communication of subjects of law enforcement activity. Problems of modern psychology, 12, 538-547. doi: 10.32626/2227-6246.2011-12.%25p.
Lorenz, H. (2019). Plato on the Soul. The Oxford Handbook of Plato (2nd ed.). G. Fine (Eds.). Oxford University Press. doi: 10.1093/oxfordhb/9780190639730.013.22.
Mahdysiuk, L., & Prytka, I. (2020). Psychological features of the manifestation of loneliness in youth. Psychology: reality and prospects, 14, 136-143. doi: 10.35619/prap_rv.vi14.162.
Okhremenko, K. (2023). The specificity of the educational process in the aspect of health care. The specifics of the educational process in the aspect of health care: materials of the International of science practice conference (pp. 305-307). Kharkiav.
Omelchenko, M.S. (2019). The problem of formation of professional consciousness of the individual at the stage of professional choice. Psychological Journal, 5(10), 131-142. doi: 10.31108/1.2019.5.10.
Omelchenko, T. (2019). Experimental study of personal self-development of future practical psychologists. Psychological Prospects Journal, 34, 194-205. doi: 10.29038/2227-1376-2019-34-194-205.
Ostapchuk, M.V. (2022). Choice of mental protection mechanisms in youth and adulthood. Actual problems of psychology in educational institutions, 2, 108-113. doi: 10.31812/psychology.v2i.7518.
Romaniv, L.V., & Pishak, O.V. (2021). New approaches to the formation of health-care motivation of student youth. Grail of Science, 10, 426-430. doi: 10.36074/grail-of-science.19.11.2021.104.
Shevchenko, A. (2019). The relationship between social desirability and value orientations in youth. Theoretical and applied problems of psychology, 3(50), 2, 146-157. doi: 10.33216/2219-2654-2019-50-3-2-146-157.
Zalanovska, L.I. (2019). Psychological and pedagogical aspects of the formation of tolerance to work in an inclusive education. Psychological journal, 3, 180-193. doi: https://doi.org/10.31108/1.2019.3.23.12.
Переглядів анотації: 18 Завантажень PDF: 35
- Автори залишають за собою право на авторство власної праці та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дає змогу іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану працю з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію статті в цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі (наприклад, розміщувати статтю в репозитарії установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дає змогу і заохочує розміщення авторами в Інтернеті (наприклад, у електронних сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису статті як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно впливає на оперативність та динаміку цитування опублікованої роботи.