Структурно-функціональна модель професійної готовності працівника патрульної поліції

  • V. Plisko доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, психології і методики фізичного виховання Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, м. Чернігів; http://orcid.org/0000-0001-7222-2057
  • V. Bondarenko кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ, м. Київ; http://orcid.org/0000-0002-0170-2616
Ключові слова: модель, професійна готовність, патрульна поліція, Національна поліція

Анотація

Проаналізовано наукові праці, у яких висвітлено особливості формування готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності, специфіку роботи підрозділів патрульної поліції та вимоги до формування професійної готовності працівників. З’ясовано сутність поняття «професійна готовність працівника патрульної поліції». Визначено, що це – стан особистості, який дає змогу здійснювати службову діяльність на належному професійному рівні та інтегрує в собі низку компонентів у поєднанні зі здатностями оперативно їх поєднувати, постійно оновлювати, накопичувати і розвивати. На підставі здійснених досліджень обґрунтовано та розроблено структурно-функціональну модель професійної готовності працівника патрульної поліції. Модель візуально зображує складові компонентів готовності, які, інтегруючись, сприяють досягненню стану професійної готовності відповідно до виконуваних завдань. Головними компонентами професійної готовності є: професійно-теоретична, психологічна, фізична, тактична готовність і готовність до застосування, використання вогнепальної зброї. Складовими моделі визнано: уміння застосовувати набуті теоретичні знання під час професійної діяльності; достатній рівень сформованості спеціальних професійних і рухових умінь, навичок та розвитку професійно важливих якостей; професійний досвід. Ключовим чинником є формування і розвиток зазначених складових на тлі позитивної мотивації до навчання та професійної діяльності. Встановлено, що ефективно виконувати службові завдання здатні працівники патрульної поліції з різним рівнем сформованості виокремлених компонентів. Високий розвиток одних компонентів може частково компенсувати низький розвиток інших. Працівники патрульної поліції здатні досягнути високого рівня професійної готовності за умови оптимальної та комплексної їх розвиненості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

V. Plisko
доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, психології і методики фізичного виховання Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, м. Чернігів;
V. Bondarenko
кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ, м. Київ;

Переглядів анотації: 394
Завантажень PDF: 229
Розділ
Психологічне забезпечення правоохоронної діяльності