Формування комунікативної толерантності в поліцейських Національної поліції України за допомогою інтерактивних засобів навчання
Анотація
Питання цілеспрямованого формування комунікативної толерантності поліцейських набуває особливого значення в сучасних реаліях перезавантаження правоохоронних органів і впровадження нових стандартів професійної діяльності. Метою статті є встановлення особливостей психологічного забезпечення формування комунікативної толерантності в поліцейських Національної поліції України за допомогою інтерактивних засобів навчання. Методологія. Методологічною основою дослідження стали принципи системного та гуманістичного підходів; єдності свідомості, поведінки та діяльності; діалектичного зв’язку біологічного й соціального, використано як окремі загальнонаукові, так і психодіагностичні методи: анкетування, бесіда, тестування. Наукова новизна. Дослідження проводили серед працівників Національної поліції України, які проходять навчання в інституті підготовки керівних кадрів та підвищення кваліфікації Національної академії внутрішніх справ, що передбачало психологічне діагностування та аналіз особистісних характеристик комунікативної толерантності, побудову та проведення навчальних занять за допомогою інтерактивних засобів навчання, визначення психологічних умов щодо підвищення ефективності цього процесу. Урахування результатів діагностування рівня розвитку загальної та комунікативної толерантності працівників Національної поліції України на початку вивчення спеціальної дисципліни «Толерантність і недискримінація в роботі поліцейських» надало можливість викладачам суттєво підвищити ефективність викладання та забезпечити формування професійно важливих якостей поліцейських, до яких насамперед належить комунікативна толерантність. Висновки. Комунікативна толерантність поліцейських Національної поліції є обов’язковою складовою спеціальної професійної підготовки, сприяє становленню особистості професіонала, є підґрунтям професійної майстерності та запорукою ефективної правоохоронної діяльності. Вважаємо за доцільне введення дисципліни «Толерантність і недискримінація в роботі поліцейських» до програми підготовки курсантів усіх спеціальностей у закладах вищої освіти МВС України. Реалізація завдання з формування комунікативної толерантності поліцейських потребує застосування сучасних педагогічних форм і методів, чому цілком відповідають інтерактивні засоби навчання. Надалі перспективними науковими пошуками стануть дослідження психолого-педагогічних особливостей активізації формування комунікативної толерантності поліцейських Національної поліції як у процесі базової професійної підготовки, так і в системі службової підготовки персоналу.
Ключові слова: комунікативна толерантність; особистість професіонала; права, свободи людини та громадянина; особистісний розвиток; тренінг; інтерактивні засоби навчання.
Завантаження
Переглядів анотації: 930 Завантажень PDF: 492
- Автори залишають за собою право на авторство власної праці та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дає змогу іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану працю з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію статті в цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі (наприклад, розміщувати статтю в репозитарії установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дає змогу і заохочує розміщення авторами в Інтернеті (наприклад, у електронних сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису статті як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно впливає на оперативність та динаміку цитування опублікованої роботи.